Skip to content

Stratégiai és üzleti tervezés, piackutatás és piacra lépési tanácsok

Egy beruházás tervezésekor, egy új piacra történő belépéskor, egy új termék vagy szolgáltatás bevezetésekor, új üzleti folyamatok kialakításakor, új üzletág indításakor és még számtalan esetben elengedhetetlen, hogy górcső alá vegyük azokat a projektet érő külső hatásokat, amelyek a társadalmi és gazdasági feltételek hatásaiból állnak, így számításba kell vennünk azokat a makrogazdasági és szociális folyamatokat, mint környezeti összetevőket, amelyek befolyásolhatják az adott terveink, elképzeléseink, ötleteink megvalósítását. Ugyanakkor talán soha nem volt még annyira nehéz beazonosítani azokat a makrokörnyezeti tényezőket, amelyek között ma egy bármilyen projekt megvalósítását tervezni kell. A koronavírus-válság okozta gazdasági zavarok még el sem múltak, amikor újabb sokk érte a világgazdaságot az orosz-ukrán háborúval.  A fő csapás az energiaárak újabb lökésszerű emelkedésével érkezett, de a közvetlen kereskedelmi kapcsolatok széthullása, az ellátási láncok körüli bizonytalanság, az egyéb nyersanyagok drágulása, illetve a nyersanyaghiány kockázata egyaránt hozzájárult ahhoz, hogy az európai és benne a magyar gazdaság kilátásai gyökeresen megváltoztak.

 

Hogyan lehet így, ilyen körülmények között egyáltalán tervezni? Mert tervezni kell. Szakértő csapatunk segíteni fog ebben Önnek: támogatjuk az Ön vállalatának projektjét magában foglaló modellt befolyásoló környezet megkonstruálásában (tesztkörnyezet kialakítása), majd pedig higgadtan és tényadatok alapján előmozdítjuk azt, hogy olyan tervet készíthessen, ami azután alkalmazkodik a tesztkörnyezethez.